Thursday, January 8, 2009

Lawatan ke kawasan Sungai Ara

Bersama Sdr Amirulzaman Pengerusi JKKK Sungai Ara
Bertemu dengan Peniaga di Sekitar pasar Awam Sungai Ara

Bertanya khabar kepada pengundi kawasan Sg Ara


Melawat Kedai Pasar berdekatan dengan pasar awam Sungai Ara

Ahad 4 Jan 2008- YB Abdul Malik Kassim yang merupakan ADUN Batu Maung dan Exco Perdagangan / Hal Ehwal Pengguna bersama Ketua Angkatan Muda Bahagian Bayan Baru Sdr Ahmad Azrizal yang juga pembantu Khas ADUN Batu Maung , serta Pengerusi JKKK Sungai Ara Sdr Amirulzaman bin Dato Ismail telah mengadakan lawatan ke Pasar Basah Sungai Ara. Rombongan ini juga disertai oleh beberapa pemimpin masyarakat Cina di sekitar kawasan Sungai Ara.
Lawatan ini diadakan bertujuan untuk meninjau projek pembaikan Jambatan merentangi Sungai Sg Ara yang telah siap diperbaiki. Pembaikan jambatan tersebut menelan belanja sebanyak RM 18 ribu. Disamping itu lawatan ini diadakan untuk bertemu dengan pengundi-pengundi di sekitar kawasan Sg Ara. Rombongan juga mengadakan lawatan di sekitar pasar Sungai Ara dan bertemu dengan peniaga-peniaga di situ.
Para peniaga dan orang ramai yang ditemui amat gembira dengan kehadiran YB dan rombongan. Mereka dapat bertemu dengan YB secara terus dan dapat meluahkan masalah yang dihadapi mereka.
Lawatan seperti ini diadakan pada setiap minggu. Seminggu sebelum lawatan ini, rombongan yang sama telah mengadakan lawatan di Pasar Awam Bukit Gedung. Pertemuan dengan peniaga-peniaga di gerai makanan pasar tersebut telah diadakan.

No comments:

Post a Comment